 |
 |
책 소개 |
버나드는 엄마, 아빠랑 함께 살고 있는 작은 소년입니다. 부모님이 항상 바빠서 버나드랑 함께 시간을 보내지 못합니다. 심지어 괴물이 버나드를 정원에서 잡아먹었지만 이 사실도 부모님은 알지 못합니다. 이 책은 어른과 어린이들이 함께 읽으면서 생각을 많이 하게 하는 동화책입니다.
|
|
작가 소개 : David Mckee |
David Mckee는 우리에게 Elmer 시리즈로 유명한 작가입니다. 이 책에서는 버나드의 방에서 Elmer를 찾을 수 있습니다. 그는 1964년 ‘ Two Can Toucan ' 이라는 책으로 처음 출판하였습니다 . | |
|
책을 읽기 전에 monster가 무엇이고 monster 하면 어떤 단어가 떠오르는지 아이에게 물어봅니다. |
|
Mom |
Do you know what a monster is? |
Child |
It is a scary creature. |
Mom |
Good. It is a strange, frightening creature that you read about in fairy tales. Can you tell me a few / some words that describe a monster? | |
|
위와 같은 graphic organizer를 만들어서 monster를 설명해주는 형용사 단어를 익히고 monster를 다시 정의해 봅니다. |
Mom |
Look at the cover. What do you see? |
Child |
I see a monster and a child. |
Mom |
Yes, right. The child ' s name is Bernard. Does he look scared? |
Child |
No. |
Mom |
Is the monster friendly or fiercely? |
Child |
It is fiercely. |
Mom |
The title is “ Not Now, Bernard ” . The author is David Mckee. |
|
Mom |
What is father doing? |
Child |
He is pounding a nail into the wall with a hammer. |
Mom |
What did Bernard say? |
Child |
Maybe he said, “ Hello! ” |
Mom |
Look at his father! He' s just hit his finger with the hammer. |
|
Mom |
What is mother doing? |
Child |
She is taking something out from a cupboard. |
Mom |
Does she look at him? |
Child |
No, she doesn' t. |
Mom |
Right. She ignores him. What is she doing? |
Child |
She is filling a jug with water. |
|
Mom |
What is she doing now? |
Child |
She is watering a plant. |
Mom |
What is Bernard doing now? He is pointing at something. Does she look at him? |
Child |
No, she doesn' t. |
Mom |
Why does she ignore him? |
Child |
Because she doesn' t like to be disturbed when she is busy. |
Mom |
Yes, right. |
|
Mom |
Bernard goes into the garden. Whom does he meet? |
Child |
He meets a monster. |
Mom |
Does he look scared? |
Child |
No, he doesn' t. |
|
Mom |
Where is Bernard now? |
Child |
Nowhere. The monster ate him. |
Mom |
What is the monster doing now? |
Child |
It is going indoors. |
Mom |
What will the monster do when it gets indoors? |
Child |
I don' t know. |
Mom |
Let' s look at the next page! |
|
Mom |
What is the monster doing now? |
Child |
It is roaring at Bernard' s mother. |
Mom |
What is she doing? |
Child |
She is painting the wall green. |
Mom |
What does she say? Can you guess? |
Child |
She says: “ Not now, Bernard! ” |
|
Mom |
Look at this picture! What is the monster doing? |
Child |
It is biting one of the Bernard' s father ' s legs. |
Mom |
Does he realize that it isn' t Bernard? |
Child |
No, he doesn' t. |
Mom |
Why? |
Child |
Because he is too busy, reading the newspaper. |
|
Mom |
Dinner is ready. What is mother saying? |
Child |
“ Eat your dinner, Bernard! ” |
Mom |
She left the dinner plate in front of the TV set. |
|
Mom |
Is Bernard eating the dinner? |
Child |
No, he isn' t. The monster is eating it. |
Mom |
What is it doing after that? |
Child |
It is watching television. |
|
Mom |
Look at the monster! What is it doing now? |
Child |
It is reading Bernard ' s comics and breaking his robot toy. |
|
Mom |
What is mother saying? |
Child |
“ Go to bed, Bernard! ” . |
Mom |
Excellent! The monster goes upstairs. |
|
|
주인공의 성격에 맞는 목소리로 재미있게 읽어보세요 |
|
1. Phonemic Awareness 책에 나오는 단어를 이용하여 엄마가 먼저 책의 단어를 말하면서 첫소리를 다른 소리로 주면서 같은 라임이 되도록 아이로 하여금 만들어 보게 합니다 . |
Mom |
I'm thinking of a word that rhymes with not and start with /h/. |
Child |
Hot. |
Mom |
I'm thinking of a word that rhymes with now and start with /c/. |
Child |
Cow. |
|
|
2.Phonics ow 로 끝나는 단어를 문자로 보고 익힙니다. |
|
출처 : Adventures in Literacy |
|
|
3. Sight words now, eat, went를 익혀봅니다. 마그네틱 자석으로 위의 단어를 만들어 보고 책에서 직접 단어를 찾아서 동그라미 해보도록 합니다 . |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
출처 : Sight Word Grades K-2, Scholastic |
|
|
4. Vocabulary 그 다음의 그림카드와 단어카드를 준비하여 그림과 단어를 맞추어 보도록 합니다 . Matching game으로 즐기면 더 재미있습니다. 준비한 카드를 모두 뒤집어 놓고 두 장씩 뽑아서 단어카드와 그림카드가 일치하면 카드를 가지고 그렇지 않으면 그냥 카드를 둡니다. 그래서 마지막에 카드를 많이 가지고 있는 사람이 이기게 됩니다. |
|
출처 : Read & Respond, Scholastic |
|
|
1. Sequence 책을 읽고 이야기 전개가 어떤 순서로 되는지 다음의 그림이나 문장을 보고 순서를 맞추어 보도록 합니다 . 직접 미니북도 만들어 봅니다. |
|
출처 : Read & Respond, Scholastic |
|
|
2. Comic Strip 책에 만화책처럼 말풍선을 만들어 보도록 합니다 . |
|
아래의 종이를 잘라서 색칠한 후에 막대에 붙인 후 직접 다시 이야기를 해 보도록 합니다 . |
|
출처 : Read & Respond, Scholastic | | | | |